Tuesday, May 5, 2015

Het woeste water van Nerja

We hadden bij: mama haar fototoestel, Leen haar groot toestel, het kleine en de twee waterdichte camera's van de kindjes, Kristof zijn gsm, en Koen en Karen ook nog eens 2 toestellen. Er werd met al die apparaten ook nog eens duchtig gefilmd... Dat verklaart dus waarom (a) ik geen enkele foto met mijn gsm getrokken heb (de in vergelijking erg slechte kwaliteit van de camera helpt ook bij de uitleg) en (b) waarom de informatieverwerking-tot-een-handelbare-blogpost even tijd in beslag neemt. 

De dag na onze aankomst in Spanje trokken we naar het kustdorpje Nerja. Het land ligt een heel stuk hoger dan de zee, zodat de stranden aan rotskliffen en kleine baaitjes liggen. Nerja zelf is een gezellig typisch Spaans dorpje met witte huisjes, mozaïeken straten en het "balkon van Europa", een uitkijkpunt in het centrum van Nerja waar je op heldere dagen (niet toen wij er waren) Afrika kan zien.

Het balkon van Europa leent zich ook uitstekend voor een dansje

Uitzicht vanop het balkon - geen Afrika te zien, maar wel een mooie blauwe zee met de bergen op de achtergrond


Centrum van Nerja



Op weg naar het strand


Beneden aan de rotskliffen

Wat anders te doen op het strand dan papers lezen?!

Ah ja, zonnebaden natuurlijk

Enkel de dapperen begeven zich tot bij de zee...

... En die is koud! Deze foto is van welgeteld 8 seconden na de vorige =) 

Ik zocht het op: de temperatuur van het water was die dag 15°C:



De golven zijn erg wild en slaan hard om. Dit is hardcore.


Zandkastelen bouwen en opera zingen - of wat ik daar ook aan het doen ben op de achtergrond... Waarschijnlijk voorbereiding op het volgende:

Zwemmen! Het is een beetje akelig om voorbij de omslaande golven te geraken, onder andere omdat je daar onmiddellijk niet meer kan staan, maar ik durf het na lang aarzelen dan toch aan. Ook Kristof en later Koen wagen zich in het diep.


Intussen worden aan land ware kunstwerken gebouwd

Timmy en de draakjes bewaakten het fort



Zusjes bijeen

De organisatoren - ze maakten een uitstekende selectie!

4 comments:

  1. Hahaha....
    Jij wint.... alweer....
    Ook hier wordt er door foto's geworsteld en ik vind je keuze boeiend.
    Ik heb vooral het probleem dat ik niet kan kiezen....
    Tsja...

    Heerlijk blogstukje alvast!!!
    Dikke zoen en ik kijk uit naar meer.

    PS: WIE anders dan Els zou in hemelsnaam gaan opzoeken hoe warm/koud het water was.... totaal AL te gek...typisch. Jawel!!!!

    ReplyDelete
  2. HARDCORE! Lovely family and looks a wonderful time! xoxo

    ReplyDelete
  3. Dat is iets om in je hart te kaderen!!! Zo'n familie reis is onvergetelijk en zo mooi!!! Fijn dat we mochten mee genieten!! x

    ReplyDelete
  4. inderdaad heel leuk , hopelijk volgen er nog vele van die toffe evenementen.of het nu
    Mozambique , Spanje of Rotterdam betreft, Els jij hebt de kunst om ons mee te laten genieten, TOP !!
    dikke kus van ons xxx

    ReplyDelete